ZWIJMEL
Een
ander
geluid
in de
pop-scene
branding, visuele identiteit & art direction
Poëtische, openhartige teksten
en een gelikte, dromerige sound.
ZWIJMEL is een Nederlands pop-duo, bestaande uit broers Roan en Finn Oostveen. Met poëtische teksten, catchy melodieën en een gelikte, dromerige sound delen ze openhartig alle hoogte– en dieptepunten van het volwassen worden.
Na hun onverwachte studentenhit ‘Paradijs’ (2020) en de twee daaropvolgende singles, staat 2021 in het teken van een serieuze doorstart en een droom om de Nederlandse hitlijsten te domineren. Deze nieuwe stap vraagt om een sterke branding die ZWIJMEL niet langer neerzet als enkel een studentenact, maar ze klaarstoomt voor hun voorbestemde successen.
Strakke vormen, dansende hoeken
en rijke, volwassen kleuren.
Het nieuwe logo combineert strakke, moderne vormen met dansende, ronde hoeken; een verwijzing naar de dansbare en dromerige sound van ZWIJMEL. De eigenzinnige eenvoud maakt het een tijdloos ontwerp dat met de jongens, hun fans én hun geluid kan meegroeien; het is speels maar ambitieus, jong maar volwassen.
Rijke, weelderige kleuren zijn de fundering voor de identiteit en al het artwork. Ze ondersteunen de sferen en emoties van de muziek, en zorgen voor een grote mogelijkheid aan kleurtinten; herkenbaar en voorbereid op de toekomst.
De personen achter ZWIJMEL
staan centraal.
In alle uitingen staan de personen achter ZWIJMEL centraal. Met kernwaarden als toegankelijk en openhartig kan dat ook bijna niet anders. Het gebruik van fotografie zorgt ervoor dat juist de gezichten een herkenbaar punt worden, en dat er op een persoonlijk niveau contact kan worden gemaakt met de fans.
Deze portretten worden gecombineerd met een zogenaamde ’tweede laag’, een extra visueel element dat onderdeel wordt van de fotografie. Zo visualiseren we niet alleen de poëtische laag van ZWIJMEL, maar kunnen we ook overkoepelende thema’s en concepten in hun muziek vastleggen en communiceren.
Dit is nog maar het begin.
Met de debuut-EP ‘Vloedgolf’ (oktober 2021) en hun eerste headliner-concert in het Utrechtse EKKO, begint ZWIJMEL pas écht aan hun muzikale avontuur. Dat is ook het moment dat de branding en verschillende uitingen hun leven beginnen te leiden, waar het in contact gaan komen met de doelgroep en de muziekindustrie. Om deze identiteit van ZWIJMEL op koers en up-to-date te houden, blijven we ze ondersteunen met ontwerpen en art-direction. Dit is nog maar het begin.
“We hebben met veel plezier samen toegewerkt naar de implementatie van onze visuele identiteit, iets wat zeer geslaagd is. We werken nog steeds samen, en als er iets nodig is zijn Joel en Luuk erg responsief en pakken ze het met beide handen aan. Een gepassioneerd bedrijf die actief meedenkt met je vraagstuk, en daarop aansluitend kwaliteit levert. Het was precies wat wij nodig hadden, en ervan hadden verwacht. En ook niet geheel onbelangrijk, ze zijn daarnaast erg prettig in de omgang.”
Roan OostveenArtiest, ZWIJMEL