TunePartner
deel
jouw
muziek
met de
wereld
visuele identiteit, 2022
Razendsnelle, eersteklas
muziekdistributie.
Elke muzikant en artiest focust zich het liefst op het creatieve proces, dat is waar de magie ontstaat! Wanneer je daarna die magie met de wereld wil delen gaat dat het liefst zo eenvoudig, snel en eerlijk mogelijk.
TunePartner biedt een eenvoudig te gebruiken, high-end distributieplatform met alle diensten die nodig zijn om als onafhankelijke artiest je muziek succesvol uit te brengen. Ook platenlabels worden voorzien van alles wat ze nodig hebben om hun artiesten en bijbehorende catalogus te beheren. Of je nu beginnend artiest bent of al jaren meegaat, TunePartner helpt je nieuwe doelgroepen en fans te bereiken op ’s werelds grootste muziekplatformen.
Een logo dat de ambitie
van artiesten vangt.
De identiteit van TunePartner moest toegankelijk en dynamisch worden, en op een effectieve manier de doelgroep aanspreken en verbinden.
Het logo, dat gebaseerd is op een soundwave én de letter T, vangt hoe het uitbrengen van muziek er voor zorgt dat jouw geluid een groter bereik krijgt, hoe de muziek steeds luider wordt en groeit in de wereld. Het vangt de ambitie van de artiesten, de diensten van TunePartner en weet ontastbare muziek om te zetten naar een herkenbare, dynamische en eenvoudige vorm.
De kleurrijke identiteit
maakt de muziek zichtbaar.
De soundwave speelt ook als beeldelement een belangrijke rol in de identiteit en bestaat om de muziek bijna hoorbaar te maken in statische uitingen. Het zorgt voor een duidelijke context, zelfs wanneer muziek op geen andere wijze verbeeld wordt.
Het gebruik van de kleurverlopen versterkt dat effect. Het creëert een dynamisch beeld en vangt de emotionele lading van muziek. Elke kleurtint roept een andere emotie op en is daarmee te koppelen aan een ander genre en soort artiest. Deze veelzijdigheid zorgt voor effectieve communicatie, of je nu je hele doelgroep aanspreekt of een groep daarbinnen.
Fotografie verbindt de doelgroep
met TunePartner.
Fotografie laat de menselijke kant van TunePartner zien en zorgt ervoor dat de doelgroep zich herkent in de personen die worden afgebeeld. Dat zorgt er op zijn beurt weer voor dat zij begrijpen dat TunePartner ook voor hen is bedoeld.
Dezelfde kleurverlopen worden ook hier doorgevoerd om het beeld rustig te houden, zodat niets afleidt van de boodschap en dat de juiste emoties worden overgebracht.