HANDS
waar
muziek
en emotie
elkaar
omarmen
visuele identiteit & visuals
Een herkenbare identiteit
die de sfeer van de muziek ademt.
2018 was het jaar dat de muziek van de Nederlandse singer-songwriter HANDS zijn weg vond naar grote streaming-diensten als Spotify en Apple Music. Deze volgende stap in zijn carrière en een nieuw geluid vroegen om een nieuwe, passende visuele identiteit die niet alleen herkenbaar moest zijn, maar vooral de sfeer van de muziek moest ademen.
Soft, sad & slow als kernwaarden.
Drie kernwaarden vormden de inspiratie voor de uiteindelijke identiteit; soft, sad & slow. Deze woorden omvatten zowel de melancholische klanken en teksten van deze artiest, als de genres die hem inspireren.
De handen verbeelden de emotie.
De handen verbeelden de emotie die elk nummer in zich draagt en zijn een steeds veranderende factor binnen het artwork. Het scherpe, moderne logotype daarentegen, krijgt een vaste positie en brengt een zekere zekerheid en balans in het beeld. De artiest staat centraal in elk nummer maar het geluid en de emotie veranderen.
De identiteit integreert naadloos
met de verschillende kanalen.
De visuele identiteit is ook doorgevoerd op de verschillende sociale media waar de artiest actief is. Het sobere kleurgebruik en de vormentaal zorgen ervoor dat de identiteit naadloos integreert met de vormgeving van de verschillende kanalen.
Een consequente identiteit;
zelfs in de video-content.
Medio 2019 hebben we de visuele identiteit uitgebreid met bewegend beeld. Voor de release van Dark Place – Revisited creëerden we een geanimeerde visual die aansluit bij het eerder ontworpen logo en artwork. Metaforen die op surrealistische wijze in beeld zijn gebracht, brengen het verhaal van het nummer in beeld.
Daarnaast voorzien we elke nieuwe release van een lyric video. Hierin spreken de teksten en de muziek van HANDS voor zich, en worden deze versterkt door sferische beelden en minimalistische typografie.